maandag 14 oktober 2013

I dream. I do.

Uitdagingen. Een uitdaging met jezelf aan gaan. Je grenzen opzoeken, erover heen gaan of juist je grenzen verleggen. Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier ben ik altijd naar ze op zoek. En als ik er een gevonden heb, is het niet dat ik ze a la minute wil/kan aangaan. Vaak droom ik er eerst over. Ik noem mijn uitdagingen, mijn dromen. Dromen die (in eerste instantie) heel onbereikbaar voelen, maar die soms helemaal niet zo onwerkelijk hoeven zijn. Natuurlijk heb ik dromen die ik soms niet snel en makkelijk kan verwezenlijken. Dromen die veel tijd, training, energie en motivatie vergen bijvoorbeeld, en daarom klinken als: "Forget it". Maar juist die dromen voelen voor mij als de mooiste uitdagingen!


Een droom verwezenlijken is een uitdaging met jezelf aangaan. En zoals ik al zei, misschien moet je om die droom écht te verwezenlijken, je grenzen opzoeken. Vervelend? Nee. Het geeft een enorme voldoening om aan je droom te werken. Stap voor stap iets dichterbij het moment te komen waarop je je droom in Real Life mee maakt, terwijl die in je gedachten zich al 100x heeft afgespeeld. Vervelend als het soms lang duurt, voordat je je droom echt kan verwezenlijken? Nee. Natuurlijk kan je niet wachten totdat je je droom echt mag/kan beleven. Maar zeg nou zelf: dromen is fijn! Als je al je dromen in 1x kan verwezenlijken, waar haal je dan de uitdaging vandaan?

Mijn grootste dromen op dit moment: mijn master halen én een marathon lopen. Als ik aan het ene werk, droom ik weg naar het andere en andersom. Lovin it! Het geeft zoveel energie, motivatie en voldoening om ermee bezig te zijn, progressie te boeken en dichterbij te komen bij het daadwerkelijk beleven van die droom. May my dreams come true. I can't wait! 


What do you wish? What do you dream? What do you do?! 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten