zaterdag 7 december 2013

Run: 18km.

Afgelopen twee weken zijn voorbij gevlogen! Voor mijn gevoel is het alweer even geleden dat ik een echte lange duurloop liep. Elke week deed ik keurig mijn training, maar ik hoefde geen écht lange duurloop volgens mijn schema. Tot afgelopen dinsdag. Toen stond er weer een 18km op de planning. De laatste lange duurloop voor een Halve Marathon die ik volgende week wil gaan doen. De eerste Halve Marathon weer na een half jaar geleden...

Ik was van plan om 's ochtends te gaan lopen, zodat ik er de rest van de dag niet meer tegenaan hoefde te hikken. Niet dat ik er tegenop zag om 18km te "moeten" lopen, integendeel, ik keek er zelfs naar uit. Maar 18km loop je niet zomaar, en hoe langer je het uitstelt, hoe moeilijker het wordt om ook daadwerkelijk te gaan. Dus een tip: loop 's ochtends en je bent de hele dag van een runnershigh verzekerd! En nog een voordeel van 's ochtends vroeg gaan hardlopen: de zonsopkomst. Nu was ik niet zo'n vroege vogel die ging rennen in het donker en de lucht daadwerkelijk licht zag worden. Nee, het was al licht. Maar de zon kwam wel op, wat de mist langzaam aan deed wegtrekken. Echt een tip: ga vroeg lopen, de foto's spreken voor zich, toch?

Het was koud, maar toen de mist plaats maakte voor het zonnetje, leek het wat warmer te worden. Het ene moment wilde ik mijn handschoenen uittrekken, maar toen ik dat even had gedaan werden mijn handen al vrij snel koud, om vervolgens koud te blijven. Vreemd mechanisme, want je zou verwachten dat je tijdens het hardlopen wel warm wordt en warm blijft. Maar bij mijn lichaam gaat dat schijnbaar toch anders.

Afijn, ondanks de kou gingen de 18km echt super! Ik kreeg wel een vermoeid gevoel in mijn benen, maar ik had "makkelijk" nog die 3km extra kunnen lopen. Ik kijk dan ook uit naar de Halve Marathon volgende week!
Wat is jou favoriete moment van de dag om te gaan hardlopen? 

Wordt gemotiveerd tot A - Healthy Lifestyle en volg mij via Instagram (healthylifenl) 

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen