donderdag 12 december 2013

Trainingsweek - Update


Vorige week, liep ik in plaats van 3keer, maar 2keer . Mijn derde training kwam er afgelopen weekend helaas niet van door mijn nightshift-reeks. Op zich geen probleem, aangezien ik vorige week dinsdag wel mijn lange duurloop deed van 18km, dus aan km's geen gebrek.

Voor deze week ook geen échte trainingsweek. Ik liep maandag 10km, vanochtend 7km en voor as zondag staat de Halve Marathon op het programma. De eerste Halve Marathon weer sinds Maart 2013. Aan de ene kant kijk ik er naar uit, maar aan de andere kant vind ik het ook weer een eng idee. 21km, en dat is nog maar de helft van de Marathon. Hoe zal het zondag gaan? Zit er een PR in? Is mijn voorbereiding voldoende geweest? Hierbij zowel een terugblik, als een kijk in de toekomst...



Sinds afgelopen zomer train ik weer serieus. In eerste instantie zonder doel, maar al vrij snel merkte ik dat het stellen van een doel motiveert. Dus wat werd mijn doel? Een snelle 5km. Daar bleef het alleen niet bij, want tijdens de trainingen wilde ik meer. Een 5km, werd een 10km en van de 10km kwam al snel het verlangen om weer te gaan trainen voor de Halve Marathon. Wat zeg ik Halve Marathon, twee maanden terug besloot ik om voor de Marathon in Rotterdam te gaan trainen.

Qua training zit ik nu aan het eind van mijn trainingsschema voor de Halve Marathon. As zondag de Halve en dan gaat mijn échte trainingsschema voor de Marathon beginnen. Spannend, maar ik kijk er ook heel erg naar uit om de kilometers langzaam aan uit te gaan bereiden!

Wekelijks zal ik mijn trainingsschema posten en zal ik verslag doen van mijn voorbereiding op de Marathon. Ik verwacht ups & downs, ik verwacht fijne en zware trainingen en ik verwacht zon en sneeuw. Nog 121 dagen. Counting down!

Wat is/wordt jouw trainingsdoel? 

Wordt gemotiveerd tot A - Healthy Lifestyle en volg mij via Instagram (healthylifenl) 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten