woensdag 18 december 2013

Trainingsweek

Mijn trainingsschema is deze week van start gegaan. Ik heb maandag en dinsdag ingelast als hersteldagen, aangezien ik zondag een Halve Marathon liep, maar vandaag stond er weer een training op het programma. Weliswaar geen training uit onderstaand schema, want ik had zin om 10km rustig "uit" te lopen. Even kijken hoe mijn benen voelden en kijken of ik pijntjes had, aangezien ik zondagavond en maandag mijn knie een beetje voelde. Maar die pijn is verdwenen, die 10km vanmiddag gingen super, dus marathon-schema: I'm ready.

Het onderstaande schema is gebaseerd op een training voor de Marathon, maar er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rotterdam leiden. Mijn moeder heeft het schema opgesteld. Zij is een ervaren hardlooptrainster en heeft zelf al enkele malen de Marathon gelopen. 

Zie het schema als voorbeeld. Zoals ik al zei, heb ik de eerste training ook gemist, of beter gezegd, veranderd. Ik probeer zoveel mogelijk trainingen te vervullen, maar ik zie het schema ook als leidraad. Vaste regel is wel dat ik minimaal drie keer per week ga hardlopen en het aantal weekkilometers elke week haal. Let's run!
  • 7km totaal: 2km rustig inlopen, 4x 1km tempo (4x 800m tempo + 200m dribbelen), 1km uitlopen
  • 8 km totaal: 4km rustig tempo, 2km versnellen, 1km nog meer versnellen, 1km uitlopen
  • 11km duurloop
    • Totaal: 26km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding van de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen