zondag 29 december 2013

Trainingsweek

Afgelopen week liep ik twee, ipv mijn gebruikelijk drie keer. Dinsdag wilde ik een lange duurloop doen, omdat ik tijdens de feestdagen geen mogelijkheid zag om een training in te plannen. Ik zette de wekker, maakte een pre-work-out power ontbijtje en trok om 8.00u de deur achter mij dicht. 18km, here we go! Een kleine twee uur later kwam ik weer thuis, vloog onder een warme douche en ik had de hele dag nog voor me. Heerlijk! 's Avonds vierde ik met een voldaan 18km-gevoel kerstavond, en ook de volgende twee kerstdagen heb ik enorm genoten.

Maar zoals ik zal zei, geen run tijdens mijn kerst. En dat maakte dat tussen dinsdag en vandaag maar liefst vijf off-dagen zaten en het gekke is, dat merkte ik. Schijnbaar ben ik er echt aan gewend om mijn energie meerdere keren per week tijdens het hardlopen kwijt te kunnen, want ik liep vandaag een hele soepele 15km alsof het niets was. In totaal maakte ik deze week 33km en dat terwijl er maar 24km op de planning stond. Schouderklopje dus.

Mijn trainingsschema voor komende week:
  • 8km totaal: 3km inlopen, 10x 200m tempo, pauze = 100m rustig, 2km uitlopen
  • 9km totaal: 2km inlopen, 3x 1500m tempo, p = 500m rustig, 1km uitlopen
  • 14km duurloop
    • Totaal: 31km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding voor de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten