dinsdag 3 december 2013

Van jaloezie naar ambitie

Don't waste time being jealous. Just use that Healthy envy as a drive towards achieving the same! 

Een marathon lopen is misschien niet voor iedereen weggelegd, maar ik denk dat als je het echt wilt, het niet onmogelijk hoeft te zijn. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat een marathon een must voor iedere hardloper moet zijn. Een halve marathon, 10km of 5km, kan ook al een doel zijn. Je loopt misschien iets minder kilometers, maar de prestatie is even groot. Het feit dat je voor jezelf een doel hebt gesteld, ervoor hebt getraind en het doel behaald, is een compliment waard!

Aangezien mijn huidige doel op dit moment de Marathon van Rotterdam is, maak ik in eerste instantie de link met hardlopen. Maar verschillen in de grootte van een doel, zit in meerdere dingen. Of anders gezegd, verschillen in de grootte van een doel zijn er niet. Het ene doel is niet groter of beter, dan het andere doel. Je mag trots zijn dat je een doel opstelt voor jezelf.

Naast de Marathon hoop ik dit collegejaar af te studeren. Waar de een door de studie heen vliegt en bij elk tentamen een 8 binnen tikt, haal ik prima voldoendes, maar voel ik me geen academisch talentje. Of is het opstellen van het doel om mijn master te willen halen al een talent op zichzelf? Het is maar hoe je het bekijkt.

Probeer niet altijd jaloers te zijn op dingen die je niet hebt. Vaak brengt jaloezie een vervelend gevoel met zich mee. En de vraag is een beetje: waarom? Dat jaloezie een vervelend gevoel geeft is misschien ergens te verklaren, maar waarom zou je jaloers zijn? Als je écht jaloers bent, waarom kijk je dan niet of je dat gevoel om kan zetten in een doel. Stel jezelf de vraag of je dat ook écht wilt bereiken. En als het antwoord daar Ja op is, wat houd je dan tegen om het als een doel voor jezelf te zien wat je wilt (nee, beter gezegd: wat je gaat) behalen. En onthoud: ieder doel is uniek. Hoe klein, groot, mooi of uitdagend je doel ook is. Er is niets mooier dan een doel opstellen, er hard voor werken en het behalen!

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather a lack of will. - Vince Lombardi

Wordt gemotiveerd tot A - Healthy Lifestyle en volg mij via Instagram (healthylifenl) 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten