donderdag 9 januari 2014

Healthy Hotspot: Yoghurt Barn

Photo: yoghurtbarn.nl
Een kroegje, café, lunchtentje of restaurant, een hotspot is dé plek in de stad waar je niet aan voorbij kan lopen. Lunchen, heerlijk dineren, of gewoon een drankje doen. Het maakt niet uit, elke reden is goed als je even een moment in last om heerlijk te genieten van een koffie, goed glas wijn of juist een heerlijke lunch of een uitgebreid diner.

Voor A - Healthy Life.nl ga ik op zoek naar Healthy Hotspots. En neem Healthy niet te letterlijk. Vaak staan er op de kaart zowel gezonde, als ongezonde opties en ik zal beide opties toelichten.

Deze keer bezocht ik de Yoghurt Barn


Ik opende de deur van de Yoghurt Barn en een vriendelijke, gezellige sfeer kwam mij tegemoet. Een blik op de kaart gaf mij verschillende opties. Je kunt kiezen voor een kant-en-klare special, of voor een eigen samenstelling van verschillende toppings. En daarnaast mag je zelf de (biologische) yoghurt kiezen: magere-, boeren-, hangop, frozen of soja yoghurt. Het leuke is dat en het geheel aan jezelf is om voor een gezonde of een ongezonde optie te gaan. De mogelijkheden zijn eindeloos!

De specials bestaan tegenwoordig uit de Crazy Cookie, de Brownie Bango, de Energy Explosion en de Merry Berry. Je kiest een special en de yoghurt die jij denkt dat lekker is. Ga je voor cookies of brownies met boeren yoghurt of ga je voor een gezondere variant met fruit en frozen yoghurt? En over gezonde(re) opties gesproken. er zijn tegenwoordig ook drie nieuwe superfoods specials: de Choco Caramba, Chia Champion en de Fig Fantastic. Een gezond ontbijt óf als gezonde lunch, superfoods geven je energie voor de hele dag.

Wil je liever je eigen creatie samenstellen? Geen probleem. Je kiest uit een van de vijf yoghurt opties en vervolgens mag je zelf kiezen welke toppings erop komen. Er zijn zo'n 40-50(!) verschillende soorten toppings; van vers tot gedroogd fruit, en van noten tot superfoods, chocolade en koekjes. Echt voor iedereen wat wils! It's up to you! 

Evenals de keuze voor drinken. Natuurlijk biedt de Yoghurt Barn een kaart aan koffie en thee, maar wel met een bijzonder tintje. Alle medewerkers zijn getraind als barista, liet ik mij vertellen. Je krijgt een klein bodempje aan koffie. Het is aan jezelf hoe sterk je je eigen koffie wilt maken, doordat je er een klein kannetje heet water bij krijgt geserveerd. Perfect! Als je voor een kopje thee gaat kun je kiezen uit 8 verschillende soorten verse thee. En niet zomaar thee, slowtea van de Teabar. Laatst schreef ik al over de thee van de Teabar. Ik ontving twee theesoorten thee: Mangolious en Oriental Night. Als je een theeliefhebber bent, is deze thee echt aan te raden. De geur van de verse thee is geweldig!
Ga je liever voor een koud drankje? No problem. Creëer je eigen gezonde smoothie! Je maakt een keuze uit de verschillende soorten yoghurt soorten, je kiest je eigen toppings en je kiest je eigen biosapje en smoothen maar!

Dus voor een stevig ontbijt, een gezellige koffiepauze, een heerlijk uitgebreide lunch of een ultieme high-tea: bezoek een keer de Yoghurt Barn! 

Utrecht - Neude
Vinkenburgstraat 15
030 - 26 00 889

Amsterdam - de Pijp
Eerste van der Helststraat 80
020 - 22 16 932

Geen opmerkingen :

Een reactie posten