woensdag 1 januari 2014

Hoofdstuk #2014


Allereerst: Happy New Year! 

Mijn NYE was heel fijn! Alle NYE essentials waren aanwezig. Vrienden, champagne, oliebollen, sterretjes en daarnaast werd er veel gelachen, genoten en geproost. Fijn! 

Gevolg was dat ik vandaag iets minder productief was.  Maar wat is er fijner dan rustig wakker worden, lekker in bed blijven liggen en fantaseren over een nieuw jaar wat voor je ligt. Een nieuw "leeg" jaar die ik mag gaan vullen met dingen die ik wil leren, wil bereiken, wil behouden en wil (blijven) waarderen. Dingen die de pagina's weer vullen, zodat er weer een nieuw hoofdstuk in je levensboekje bij komt. Het idee dat je elk jaar de mogelijkheid krijgt om dit hoofdstuk zelf te schrijven, is mooi! En het nadenken hoe deze in te vullen is nog mooier. Wat verwacht ik van Hoofdstuk #2104?

Ik verwacht dat mijn hoofdstuk over mijn afstuderen, de Marathon van Rotterdam, mijn "knoop" en mijn geluk gaat. Afstuderen spreekt voor zich. Ik wil mijn master halen. En als ik blijf studeren, zoals ik dat afgelopen jaren heb gedaan, moet dit haalbaar zijn. Toch krijg ik nog wel eens kriebels als ik vooruit kijk. De gedachte, écht afstuderen. Het voelde altijd ver weg, maar het komt nu echt langzaam aan dichterbij. Eerst mijn HBO, toen mijn pre-master en nu zit ik midden in mijn master. De laatste loodjes!

De Marathon van Rotterdam. Ik check de site en zie nog 101 dagen staan. Tijd om af te tellen en tijd om de trainingskilometers op te gaan bouwen. Ik ben van plan om mij binnenkort aan te sluiten bij een groepje hardlopers die ook in training gaan voor de Marathon van Rotterdam. Alleen hardlopen vind ik heel fijn, even mijn hoofd leeg maken en trainen op een tijd die mij uitkomt. Maar aan de andere kant lijkt me de motivatie en gezelligheid van een groep ook heel fijn, dus ik ga op zoek naar een combi. 
En na de Marathon? Dat weet ik nog niet. Mijn racefiets en mountainbike zullen dan ongetwijfeld ook om wat aandacht gaan vragen. En daarnaast heb ik laatst een "sport-badpak" gekocht. Nee, ik heb nog geen Kromowidjojo plannen, maar aangezien het zo'n mooi SALE-item was, kon ik deze niet laten liggen. Zie ik daar een mogelijkheid tot een triatlon? We zullen zien. 

Mijn knoop en mijn geluk. Beide creëer ik zelf. Mijn knoop heeft te maken met mijn agenda, dingen die ik leuk vind om te doen, dingen waar ik van geniet en die ik erg waardeer. Dingen zoals quality time met vriendlief, afspreken met mijn lieve familie en vriendinnen, maar ook werk, studie en sporten. Ik heb de eigenschap om een "bezig bijtje" te zijn. Altijd wat te doen willen hebben, mijn tijd zo zinvol mogelijk een invulling geven. En dat is soms even zoeken, met als gevolg: stressjes. Ik heb het idee dat ik er steeds beter in wordt om deze stressjes te voorkomen, maar ik hoop dat ik in 2014 hier nog beter in mag worden.
En mijn geluk? Dat is eigenlijk gekoppeld aan mijn knoop. Ik moet soms een afweging maken tussen dingen die ik wel doe en dingen die ik niet kan doen, om een knoop met mezelf te voorkomen. En mijn geluk zie ik daarbij als goede graadmeter. Dingen doen die mij gelukkig maken, easy as that! 

Op een naar een goed, gezond, succesvol, gelukkig 2014!

Hoe willen jullie je eigen hoofdstuk #2014 in gaan vullen?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten