zondag 26 januari 2014

Koekje erbij?


Werken en studeren gaan vaak gepaard met koffie. En wanneer ik thuis op de bank zit, word ik vaak vergezeld door een grote pot thee. Plus een koekje. Of iets anders, maar ik neem er vaak wel iets bij. Het vervelende is alleen dat je warme drankje zo een ongezond tintje krijgt. Toch hoeft dat niet. Koekjes kun je gezond maken. Ja, en zelfs met chocola!

Ik maakte mijn eigen gezonde chocolat chips cookies en ik vind ze niet onder doen voor de ongezonde variant. Ik gebruikte hetzelfde recept als voor de Healthy Cookies, maar voegde er raw cacao nibs aan toe en raspte er wat pure chocolade van Tony's Chocolonely overheen. Ét voila, Healthy Chocolat Cookies voor bij de koffie of thee.

Ingrediënten:
- Halve banaan
- kopje havermout
- 7 dadels 
- 2 eieren
- mespuntje bakpoeder
- 1 el lijnzaad
- 1 el chiazaad
- handje noten (ik gebruikte de notenmelange van de Gezondheidswinkel)
- el bruine basterd suiker (voor echte Healthies kan je dit ook weglaten)
- 200ml (amandel)melk
- raw cacao nibs (ik gebruikte de raw cacao nibs van Puur&Fit)
- Optioneel: Pure Tony's Chocolonely

Verwarm de oven voor op 180graden. Snijd ondertussen de banaan in stukjes en prak fijn met een vork. Snijd vervolgens de dadels in kleine stukjes en voeg deze bij de banaan. Voeg daarna de havermout, eieren, bakpoeder, het lijnzaad en chiazaad, de bruine basterd suiker en de melk toe en mix het geheel een paar minuten. Vet cakevormpjes een beetje in, en voeg net voordat je het beslag in de cakevormpjes doet, nog de notenmelange toe (roer door het beslag). Strooi on top nog wat raw cacao nibs en de koekjes zijn klaar om de oven in te gaan: 30 minuten op 180graden (kijk voor de zekerheid wel even tussendoor, elke oven is weer anders). Na 20min haalde ik de koekjes even uit de oven een raspte er wat pure Tony's Chocolonely chocolade overheen, zodat deze nog mee zou smelten. Dan nog 5 á 10min in de oven: Ét Voila; Healthy Chocolat Cookies


Geen opmerkingen :

Een reactie posten