woensdag 29 januari 2014

Leren van een ander


Een paar jaar geleden studeerde ik af als Verpleegkundige en ik werk nu al weer enkele jaren. Jaren waarin ik ontzettend veel heb geleerd. Ik ontwikkelde mezelf voor mijn gevoel binnen no-time op zowel werk, als op persoonlijk vlak.

Nu hoop ik over een paar maanden weer af te studeren, alleen behaal ik dan mijn Master Klinische Gezondheidswetenschappen. Voor mijn gevoel gaat er dan weer een hoofdstuk open. Maar hoe die eruit ziet en welke inhoud die heeft dat weet ik nog niet. Ik mag het hoofdstuk zelf gaan schrijven. Dat betekent dat ik zelf (weer) een keuze mag maken welke kant ik op ga. Leuk, maar ook spannend. Hoe weet je welke keuze(s) je moet maken?

Ik denk dat anderen je heel goed kunnen helpen bij het maken van keuzes. Samen ervaringen delen. Een eigen netwerk creëren en vergroten. Elkaar feedback geven. Van elkaar leren en elkaar verder helpen. Elkaar opvangen als het even wat minder gaat en elkaar een compliment geven als je succes hebt. Ooit schreef ik: "van jaloezie tot ambitie". Niet opkijken naar een ander, maar leren van een ander! Afgelopen maandag was ik uitgenodigd voor een diner met de Ambitieuze Meisjes. Het was een hele fijne avond, waarin leren van elkaar behoorde tot de kern van deze Meet-Up.

Ambitieuze Meisjes is een netwerk opgericht door twee business babes (Lotte Rensen en Benthe Boersma) voor jong, vrouwelijk talent. Zij geloven erin dat het delen van ervaringen jonge ambitieuze vrouwen helpt om een balans te vinden tussen zakelijk, privé, geluk en behaalde successen. Enkele maanden geleden kwam ik met hun in contact en afgelopen maandag stond er een diner op de planning.

Ik reisde af naar Arnhem, waar me een heerlijk drie-gangen diner te stond. Ik noem zwaardvis met snijbiet, rammenas en bergamot. Ik noem wild zwijn met kastanje, pata negra en champignon en ik noem appeltaart, kaneel, rozijnen en mascarpone. Met daarnaast een goed glas rode wijn en de ingrediënten voor een top avond waren daar.

Bij het diner waren nog veertien andere meiden aanwezig. Per gang wisselde je van plek, waardoor ik veel andere meiden leerde kennen. Ieder met hun eigen ervaring, ambitie, succes en oprechte interesse. Niemand is gelijk. Iedereen heeft zijn eigen keuzes gemaakt en dat gaf heel veel stof tot kletsen. Zoals de titel al aangeeft: leren van een ander. Kennis en ervaringen werden gedeeld, maar er werden ook over en weer tips en ideeën gegeven om elkaar te helpen bepaalde keuzes te maken. Kortom, een hele fijne avond vol met ambitieuze energie!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten