zondag 5 januari 2014

Mijn trainingsweek

Voor de Marathon van Rotterdam moet je in de wintermaanden trainen, en dat zijn vaak niet de meeste ideale hardloop omstandigheden. Maar oh, wat een hebben we tot nu toe een geluk. Ben je vandaag ook naar buiten geweest? Wat een heer-lijke temperatuur en dat zonnetje mag zo van mij de hele winter wel blijven schijnen. Ik zou bijna willen zeggen: "op naar het voorjaar", maar ik denk dat dat nog een beetje te vroeg is...

"If winter comes, can spring be far behind?" - Percy Bysshe Shelley

Maar, een overzicht van mijn trainingsweek. Op oudjaarsdag liep ik letterlijk een knallend laatste rondje. Het lukte me niet om voor 10u de deur uit te zijn, dus ik liep tussen de stoere ventjes die hun lol vonden in vuurwerk afsteken. En nee, overdag gaat er geen mooi siervuurwerk de lucht in, het zijn alleen maar bommen: keiharde knallen. Afijn, echt een rustige 11km was het niet, maar ik bleef ongedeerd en voor mijn gevoel had ik mijn "sportieve" jaar niet knallender kunnen afsluiten.

Vrijdag liep ik 18km. Tuurlijk 18km blijft een eind, maar op de een of andere manier gaan de lange duurlopen steeds makkelijker. Mijn snelheid en mijn uithoudingsvermogen nemen toe en voor ik het weet ben ik weer thuis. Vandaag liep 7km op tempo, en wederom had ik hetzelfde gevoel. Tijdens de zomer voelde 7km nog ver en nu hoorde ik mezelf denken: even "een rondje" van 7km rennen. Right!

Volgende week zondag, 12 januari staat de Halve van Egmond op het programma die ik loop in het team van de VIVA. Nu verwacht ik geen PR, maar ik verwacht wel een erg leuke, mooie wedstrijd!
Daarnaast loop ik nog twee keer: een training van 8km en een training van 10km.

  • 8km totaal: 2km inlopen, 7x 400m (p = 200m dribbelen), 2km uitlopen
  • 10km totaal: 2km inlopen, 3km tempo versnellen, 3km tempo nog meer versnellen, 2km uitlopen
  • 21km: Halve van Egmond
    • Totaal: 39km

Nog 97 dagen tot 13 april!
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding voor de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten