donderdag 16 januari 2014

Mijn trainingsweek

Helaas voelde ik na de Halve van Egmond mijn linker knie een beetje. Rust is dan het beste advies. Gisteravond merkte ik dat ik erg moe was, en dat terwijl ik nog geen meter had gelopen deze week. Ik kon/kan het niet zo goed verklaren, maar waarschijnlijk vergt een wedstrijd toch net iets meer energie van je. En daar is ie weer: rust is dan het beste advies. Dus ik zocht gisteren mijn bed een keer iets eerder op ét voila: een goede nachtrust doet wonderen.

Vanochtend werd ik weer heel fit wakker en dat deed me besluiten om een uurtje te gaan zwemmen. Het kostte even wat moeite om vroeg(er) m'n bed uit te komen, maar toen ik om 9.00u weer thuis kwam, had ik nog een hele dag voor me. Heer-lijk.

Maar van een uitstapje naar zwemmen weer even terug bij hardlopen. Deze week doe ik het nog even rustig aan. Ik heb vanavond een maximale hartslag test met mijn loopgroepje die ook voor de Marathon van Rotterdam traint. We worden begeleid tijdens de trainingen door een ervaren trainer en op basis van onze maximale hartslag krijgen we persoonlijk advies. Ik ben benieuwd.

Komend weekend staat er een 10/15km op de planning en dan zit mijn herstelweek erop. Volgende week ga ik er weer tegenaan met het volgende schema:
  • 8km totaal: 2km inlopen, 200 - p - 400 - p - 600 - p - 800 - p - 600 - p - 400 - p - 200 - p, 1,5km uitlopen
  • 9km totaal: 4km rustig beginnen, 2km versnellen, 2km nog meer versnellen, 1km uitlopen
  • Lange duurloop: 21km 
    • Totaal: 38km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding voor de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen