vrijdag 4 april 2014

Maart #2014


Het is alweer april, are you kidding? Nee, geen grap, de vierde maand van het jaar 2014 is alweer aangebroken. Time flies!

Maandelijks post ik een overzicht van de afgelopen maand. Hierbij een terugblik naar maart #2014 om te kijken welke fijne, bijzondere momenten ik allemaal mee maakte.

  • Maart begon met carnaval. Ik blijf het bijzonder vinden hoe een groot deel van Nederland meerdere dagen lang non-stop feest viert. Een geweldige sfeer! Ik vierde het dit jaar maar een dagje. Had er graag nog een dagje aan vast geplakt, maar met een paar dagen later een 30km op de planning, leek me dat niet heel verstandig. Minpuntje van het trainen voor een marathon. 
  • Het tweede weekend van maart stond er een 30km op de planning. De avond ervoor gingen mijn vriend en ik nog heerlijk uiteten. Of naja, heerlijk. Om te beginnen bij een mandje brood wat (serieus!) uit een mand van een meter breed bestond. Geen mandje, maar een meter brood. Right. En om te eindigen met het feit dat mijn vriend zijn glas rode wijn omsloeg. Gelukkig was het glas leeg, en gelukkig hadden we geen buren meer naast ons zitten. Wat eigenlijk meer een schaamtevol moment moest zijn, werd een komische aangelegenheid. Wat dat betreft een heerlijke avond. 
  • Quality time met Mama. Fijn! En hoe kan je dat beter doen dan tijdens een high tea? Aan een stuk door kletsen, veel thee en heel veel lekkere hapjes. Van sandwiches, naar warme saucijzen broodjes. En van verse warme scones met slagroom en aardbeien jam naar brownies, muffins, bonbons en petit fours. No health at all, maar ongelofelijk genoten! Alles ging (bijna) op, maar aangezien ik 's ochtends nog keurig 14km had hardgelopen, mocht ik best ongegeneerd wat calorieën aanvullen. 
  • Een avondje met vriendinnen. Wederom, quality time! Tegenwoordig is het helaas niet meer zo eenvoudig om "zomaar" een avondje te plannen dat we allemaal kunnen. Iedereen heeft zijn eigen agenda, en aangezien we in verschillende steden wonen is het soms noodzaak om vooruit te plannen. Maar daarom zijn de avonden dat we weer eens met zijn allen bij elkaar zijn, juist extra fijn. Uitgebreid gekookt, uren aan tafel gezeten, om vervolgens de flesjes wijn mee te nemen naar de woonkamer om daar verder te borrelen met lekkere hapjes. Gezelligheid ten top, veel gelachen, veel herinneringen opgehaald en weer meerdere keren stil gestaan bij het feit dat we zo'n bijzonder hockeyteam zijn (geweest). Een enorm fijne avond, die pas 's ochtends vroeg eindigde na een paar uurtjes stad. Ik dook weliswaar al wel iets eerder verstandig mijn bedje in, omdat de dag erop een duurloop á 35km op de planning stond. Wederom een minpuntje van het trainen voor een marathon.
  • 35km?! Yes, 35km. Als ik ergens tegenop heb gezien, was het deze lange duurloop. De langste. De zwaarste. De generale voor de marathon. Maar, I did it! 
  • Zowel voor, tijdens als na het hardlopen is hydrateren heel belangrijk. En zeker nu, met de marathon in zicht. Dus ik scoorde een munt plantje en dronk liters verse munt thee. Daarnaast zit er tegenwoordig standaard een grote fles Spa water in mijn tas.  
  • Bloemen. Narcissen. Tulpen. Lente in huis halen. Lovin it. 
  • Was het Nike Air Max day. Deze schoen bestond 27jaar en dat werd gevierd met Nikies aan de voeten.
  • Maakte ik weer verschillende lekkere, gezonde creaties, die je al eerder op mijn Instagram voorbij hebt zien komen. Van mugcake met aardbeien, kiwi, gojibessen en raw cacao nibs tot gelaagde ontbijtjes met cruesli, magere kwark en stukjes banaan of verse aardbeien. Nom. En daarnaast een nieuwe snack-variant voor bij de koffie: appel met kaneel, noten, lijnzaad, bijenpollen, moerbeien, honing en stukjes eierkoek. Een beetje vreemd, maar wel heel lekker. 
  • Afgelopen weekend ging de zomer tijd in. De klok een uur vooruit en de thermometer letterlijk een paar graden omhoog. Heerlijk! Het enige nadeel was dat ik moest werken, dus ik heb er niet echt van kunnen genieten. Maar elk nadeel, heeft zijn voordeel. Aangezien ik in het weekend moest werken, was ik maandags vrij. Dus maandag haalde ik de schade qua gemiste zonnestralen in. Het balkon kreeg een make-over en sindsdien is het heerlijk vertoeven buiten. Hallo zon, koffie en scriptie. Hallo april!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten