donderdag 29 mei 2014

Hardlopen in Parijs

www.parisinfourmonths.com
Volgende week zitten mijn vriend en ik drie dagen in Parijs. Het is alweer te lang geleden dat ik deze stad een bezoekje bracht en dus is het tijd voor een korte city trip. Samen rondslenteren door de stad, de Eiffeltoren steeds in de verte weer zien, een bezoek brengen aan het Louvre, een blik werpen in de Notre Dame, struinen over de Champ Elysees en tussendoor op zoek naar de beste adresjes waar je kan ontbijten, lunchen of waar je heerlijk kan dineren. French food, I love it. Om vervolgens de dag af te sluiten met een goed glas wijn in een café. Oh, wat kijk ik er naar uit!

Nu besef ik me dat drie dagen waarschijnlijk zo voorbij zijn. Dus om deze dagen zo goed mogelijk te benutten ben ik afgelopen dagen alvast op zoek gegaan naar de mooiste plekken en leukste hotspots die ik wil bezoeken.

Al snel kwam ik uit op Paris in four months. De blog van een Carin, een jonge vrouw uit Stockholm, die in Januari 2012 besloot om haar hart te volgen. Ze wilde een paar maanden in Parijs wonen, ongeacht de obstakels die ze op haar pad zag. Ze was zich bewust dat ze de taal (nog) niet kende en dat ze alleen, ver weg van haar eigen land, gewoonten en lieve familie en vrienden zou zijn. Maar het hield haar niet tegen. Ze ging het avontuur aan en leek geen spijt te krijgen. Ze genoot van de Franse keuken, ze leerde het leven in een (totaal) ander land kennen en ze leerde Parijs vastleggen, zoals niemand dat eerder deed. Op haar blog deelt ze prachtige foto's, van de mooiste plekken in Parijs.

En dat smaakte naar meer. Naast dat we de stad "gewoon" willen verkennen, wil ik er hardlopen. 's Ochtends vroeg de wekker zetten, of beter nog, misschien word ik door mijn dagelijkse ritme uit mezelf wel wakker, om mij vervolgens om te kleden, mijn hardloopschoenen aan te trekken en te gaan. Check de foto's van Paris in four months en je begrijpt waarom. Hardlopen door Parijs. Door mooie parkjes en door de straten met prachtige gebouwen. Hardlopen, terwijl de geur van vers gebakken stokbrood en croissants uit de Boulangerie je al tegemoet komt. Ook al is het maar een klein rondje, hardlopen kan overal, altijd. Ook in Parijs.

Ben je ooit in Parijs geweest en heb je tips? Ik hoor ze graag, stuur een mailtje naar info@a-healthylife.nl 

www.parisinfourmonths.com

4 opmerkingen :

  1. Wauw, dat klinkt echt heel erg mooi. De foto's zijn ook zeker mooi, veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen tips voor Parijs helaas!
    In Rome wilde ik ook hardlopen maar we liepen al zo veel dat ik eigenlijk geen zin meer had!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rome, ben ik jaren geleden ook eens geweest, maar daar idd ook niet hardgelopen. Terwijl als ik er nu heen zou gaan, het me geweldig zou lijken. Met name 's ochtends vroeg. Heb je en (nog) geen last van de hitte en ben je nog niet moe van het lopen.

      Verwijderen