donderdag 22 mei 2014

Running: Ladiesrun & We Own The Night

Ik ga misschien een nieuwe uitdaging aan, maar dat betekent niet dat hardlopen stopt. Ik ben op zoek naar een balans tussen hardlopen en wielrennen. Nu denk ik dat beide op één dag ook een optie is, maar daarover later meer. Voor nu ligt de focus nog even op hardlopen, aangezien er twee wedstrijden al snel dichterbij komen.

Mijn voorbereiding met betrekking tot de Ladiesrun & We Own the Night. Van een marathon naar een 10km.

Ik zeg nu wel voorbereiding, maar eigenlijk is er (nog) geen voorbereiding. Mijn focus heeft de afgelopen weken alleen maar op mijn scriptie gelegen, en dat maakt dat ik opeens tot het besef kom dat over twee weken de Ladiesrun al is, en over drie weken We Own The Night. Cliché, maar wat gaat de tijd weer hard.

Ik heb afgelopen weken regelmatig hardgelopen, maar ik heb niets aan snelheid gedaan. De rondjes die ik liep waren telkens (ongeveer) 10km op een rustig tempo. De ene keer met een wandelpauze tussendoor, de andere keer van warming-up tot cooling-down. Nee, met mijn conditie is niets mis. Maar waar ik een paar weken aan een PR op de 10km dacht, heb ik nu mijn twijfels.

Jammer, maar ik kan er ook niet wakker van liggen. Als je sneller wilt worden, moet je er (bewust) voor trainen en dat heb ik niet gedaan. Aan de ene kant wil ik mijn tijd op de 10km verbeteren, maar aan de andere kant weet (denk) ik dat dat op dit moment (waarschijnlijk) niet haalbaar is. Uitlopen is hetgeen wat telt en daar heb ik geen twijfels over. De focus ligt momenteel op mijn scriptie, en het feit dat ik daarnaast nog 3x de tijd en energie vind om hard te lopen, geeft mij op dit moment meer voldoening dan een PR.

Mijn startbewijs voor de Ladiesrun is inmiddels binnen en ik krijg de kriebels. Als ik ergens energie van krijg, zijn het wel hardloopwedstrijden. Zoveel mensen. Zoveel energie. En samen een doel, die finish. Voor iedereen een prestatie op zich.

Doe jij mee aan de Ladiesrun op 1 juni of sta je bij We Own The Night op 7 juni aan de start?

1 opmerking :

  1. Leukkk, ik loop ze ook allebei! Heb ook totaal niet op snelheid getraind de afgelopen tijd, maar dat geeft niet. Ik wil gewoon lekker lopen, een fijn tempo vinden dat ik de hele 10 km kan volhouden. En genieten van het leuke evenement!

    BeantwoordenVerwijderen