dinsdag 6 mei 2014

TAG: Work That Es

In december schreef ik een blogpost met zeven random vragen over sport en dat is ook meteen de enige tag die ik ooit op A - Healthy Life.nl postte. Tag's op andere blogs vind ik altijd erg leuk om te lezen, maar er zelf een invullen, het kwam er nooit van. Tot vandaag: ik vulde de tag van Esmee Noelle in! Esmee Noelle (25) is voor vele een enorme inspiratiebron als het om work-outs & een healthy lifestyle gaat. Ook niet zo verwonderlijk, aangezien haar blog "Work That Es" heet. Haar focus wat betreft sporten ligt op krachttraining, kickboxen en hardlopen en daarnaast let zij veel op haar voeding. Over A - Healthy Life gesproken!

Maar tijd om aan de slag te gaan; Work That Es. Ik vulde de tag in; kijk mee.

Aan welke sporten doe je?
Momenteel staat hardlopen met stip op nummer een. Maar ik heb ook een mountainbike en een racefiets, waar ik met name in de zomer de nodige kilometers op maak. Vorig jaar ging ik wekelijks een aantal keer spinnen en naar body work-out groeplessen. En als ik kijk naar enkele jaren geleden, hockeyde ik drie tot vier keer in de week en heb ik enkele jaren geklommen (boulderen, wand-/rotsklimmen en alpinisme).

Favoriete oefening?
Is een duurloop ook een oefening? Ik ben niet zo van de oefeningen. Vorige week, met de GL2R training werd ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat het te lang geleden is dat ik ook maar iets aan krachttraining heb gedaan. Buikspieroefeningen, squats, planken, push-ups? Ik neem het mezelf soms voor, maar het komt er nooit van. Yes, de bekende smoesjes.

Favoriete ontbijt?
Heb je even? Ik houd zo van ontbijten dat ik elke ochtend wat anders maak: havermout, mugcake, cruesli, pannenkoeken, noem maar op. Ik durf bijna te zeggen dat ik eerder mijn bed uit kom om een lekker ontbijt klaar te maken.

Welk work-out nr staat nu bij je op repeat?
The Spark van Afrojack. Ik heb dit nummer heel veel gedraaid tijdens mijn trainingen voor de marathon en nog steeds, als ik dit nummer hoor, krijg ik zoveel energie!

Wat vind je makkelijker: gezond eten of sporten?
Is het gek als ik zeg dat ik voor beide niet veel moeite hoef te doen? Op de een of andere manier gaan beide redelijk vanzelf. Ik ben bewust met gezond eten bezig, maar een keer "no healthy life", I don't care. En wat betreft sporten. Ik heb ook echt niet altijd zin, maar ik weet dat de kick tijdens het sporten en de (runners)high achteraf zo fijn is, dat dat me altijd vrij makkelijk doet besluiten te gaan.

Gebruik je voedingssupplementen?
Nee.

Beste fitspiration?
Instagram.

Cheatmeal?
Mij maak je heel gelukkig met een bakje chips met zeezout en peper, olijven, een kaasplankje en een glas rode wijn.

Fijnste sportoutfit?
Ik heb niet echt een favoriete sportoutfit, als het maar échte sportkleding is. Katoenen shirts en joggingbroeken zijn echt not done. Mijn favoriete merken zijn Nike, Adidas & Asics.

Gebruik je sport en/of health apps?
Nee, niet meer. Toen ik mijn Garmin nog niet had, gebruikte ik de Nike Running app, maar die heb ik nu niet meer nodig.

Grootste irritatie tijdens het sporten?
Ik kan zo snel geen irritatie bedenken tijdens het sporten, maar wel na het sporten. Ga drie tot vier keer in de week sporten en trek iedere keer schone kleding aan, en je raadt het al: de was.

Hoeveel paar sportschoenen heb je?
Drie paar hardloopschoenen en een paar wielren-schoenen.

Drie dingen waar je niet zonder kunt?
Het is misschien een duur horloge, maar wat ben ik tijdens mijn voorbereiding voor de marathon blij geweest met mijn Garmin. Een must voor iedere hardloper zou ik bijna durven te zeggen. En daarnaast mijn Adidas running jack (waar ik de mouwen van kan afritsen: ideaal) en mijn Asics handschoenen (aangezien ik koukleum nr 1 ben).

1 opmerking :