woensdag 28 mei 2014

Yoga challenge - Week II

Ai, het is meer dan een week geleden dat ik een blogpost plaatste over mijn ervaring met de Yoga Challenge. Ik leerde yoga kennen, ik leerde verschillende poses en ik leerde mijn eigen krachten kennen (of juist krachten die ik nog niet had). Lees hier over mijn eerste ervaringen met yoga. Tijd voor een update, tijd voor de tweede week van de Yoga Challenge en ik kan je zeggen: Yoga, ik zou willen dat ik eerder met je had kennis gemaakt.  

Het lukte me de afgelopen week niet om iedere dag aan yoga te doen. Er waren dagen dat ik niets deed. Zoals ik gister al schreef, omdat ik geen zin, tijd en energie had. De prioriteit lag even volledig op mijn studie en dus skipte ik enkele dagen de yoga-lessen.

Maar er waren ook dagen dat ik wel aan yoga deed. Ik haalde de schade van de voorgaande dagen weer in en deed twee lessen in één. Dit zorgde ervoor dat ik ruim een half uur thuis aan yoga deed, wat mij echt enorm goed beviel. 

Eén yoga lesje duurt maar een kwartier. Dat is een voordeel, maar tegelijkertijd, een kwartier is "maar" een kwartier. Het omkleden, je matje uitrollen en je laptop opstarten duurt even lang als een les yoga. Op het moment dat je twee yoga lessen volgt, ben je even "weg". Met twee lessen yoga krijgt je lichaam de mogelijkheid om warmer, soepeler en rustiger te worden. Ik merkte verschil en vooruitgang. En dat motiveerde me. Het duurt niet lang meer of mijn voeten raken geheel de grond bij de downward facing dog positie. Iets wat me twee weken terug nog lang niet lukte. 

Oh, en nog een puntje "to note": mijn eerste echte yoga-les staat gepland. Eens kijken hoe een uur yoga onder begeleiding me bevalt. 

Wat vind jij van yoga? En hoe verloopt de #30yogadays challenge bij jou? 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten