zondag 1 juni 2014

Mei #2014


We hebben in mei al een aantal warme zomerdagen gehad, maar ik hoop dat er in juni nog meer gaan volgen. Ik houd van het (warme) voorjaar! Ja. Mei, je was mooi! Ondanks dat ik heel wat uren saai op de Universiteit aan mijn scriptie heb besteed, waren mijn weekenden juist meer dan goed gevuld.

Maandelijks post ik een overzicht van de afgelopen maand. Hierbij een terugblik naar mei #2014 om te kijken welke fijne, bijzondere momenten ik allemaal mee maakte.











Begin mei stond er een weekendje Gent met vriendinnen in de agenda. Als oudleden van mijn dispuut gaan we jaarlijks nog een weekendje gezamenlijk weg. Waar we vorig jaar nog in het vliegtuig stapten naar Kopenhagen, zochten we het dit jaar iets dichterbij huis. Met de eigen auto ipv het vliegtuig en een (enorm) luxe huis ipv een hotelkamer. Wat was het heerlijk, en wat is Gent een mooie stad. Brugge en Antwerpen heb ik al meerdere keren bezocht, maar in Gent was ik nog nooit geweest. Ik ben enthousiast verrast en ga er graag nog weer een keer naar terug om wat langer de stad te bekijken, te ontdekken en te proeven. Zoals ik al zei, het was een heel fijn weekend met lieve vriendinnen. Non-stop tot diep in de nacht gekletst, gefeest, gelachen. Belgische biertjes geproefd, voor het eerst kennis gemaakt met garnalenkroketjes (oh heer-lijk!), urenlang samen in de keuken staan voor een uitgebreide home-made high tea, samen 5km hardlopen en de stad ontdekken. Ja, doe mij meer van zulke weekenden.

Last minute besloten een vriendin en ik toch een kaartje te scoren voor Soenda. En dan blijkt maar weer dat spontane ideeën, soms de beste ideeën zijn, want wat heb ik genoten. Soenda, zon en nog eens zon. Laat het op elk festival dit jaar waar ik heen ga dat weer zijn. Zo fijn!

Twee vriendinnen die beide (ruim) een half jaar hebben gereisd aan de andere kant van de wereld, zijn weer veilig terug. Een moment om je te doen beseffen dat de tijd vliegt. Zijn die zes maanden nu alweer voorbij? Ja, time flies. Volgende week staat er weer een ouderwets gezellig avondje met vriendinnen op de agenda, nu weer compleet. Heel veel bijkletsen en ondertussen de eerste wedstrijd van het WK kijken, gezelligheid.

Naast fijne dingen, was daar de scriptie. Ja, er waren dagen dat ik van 's ochtends tot 's avonds op de universiteit zat. Ik heb zelfs een keer in de rij gestaan, niet wetende dat de UB op zaterdag pas om 10.00u open gaat. Oh, en ik weet inmiddels waar ik lekkerste koffie kan halen. Ook niet onbelangrijk, want er gaan nog meer van zulke dagen volgen. Afstuderen is leuk. De laatste loodjes ervoor, iets minder.

Tussendoor vond ik voor het eerst in maanden(!) tijd, zin en motivatie om een boek te gaan lezen. "Toen ik je zag" van Isa Hoes over haar leven met Antonie Kamerling stond al een tijdje op mijn wens lijstje om te lezen. Maar aangezien ik vrijwel nooit een boek lees, kwam het er telkens niet van. Tot afgelopen week, en dat smaakt naar meer. Ik ontdekte weer hoe fijn het is om met een boek en een kop thee, urenlang op de bank je mee te laten slepen met een verhaal. In drie dagen had ik het boek uit. Mooi is niet het goede woord. Indrukwekkend, laat ik het daarbij houden. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Isa, wat heb je het mooi opgeschreven.

Enkele weken terug gaf ik me, op aanraden van mijn broer, op voor het Losse Veter Vrouwen Team. En met succes, ik ben geselecteerd. Gisteren vond er een kennismaking en een fotoshoot plaats. Binnenkort meer over het team en de fotoshoot. Stay tuned.

Maar, op naar juni. Een maand waarin ik maarliefst drie hardloopwedstrijden op de planning heb staan: vandaag de Ladiesrun in Rotterdam, volgende week We Own The Night in Amsterdam en 21 juni sta ik met het Losse Veter vrouwen team aan de start van de Amsterdam Ekiden. Who run the world? Girls!

1 opmerking :