dinsdag 10 juni 2014

Vakantie #2014: Kroatië & Slovenië

elizawashere.com
Doet dit warme weer in Nederland jou ook niet verlangen naar de vakantie? Mij wel. Hierbij een vakantie update, aangezien de plannen gewijzigd zijn.

Dat het een (mini) roadtrip door Europa ging worden was zeker, maar waar we precies heen wilden bleef lange tijd onduidelijk. We wilden naar Italië, hardlopen en mountainbiken bij het Gardameer, om vervolgens door te rijden naar Toscane voor de Italiaanse keuken en mooiste wijnen. Tussendoor ergens nog wat strand, om later nog een bezoekje aan Venetië te brengen, want ook die stad stond lange tijd op de planning.

Maar, geen Italië. Het wordt relaxen (aan de kust) in Kroatië en sportiviteit in (de Alpen van) Slovenië. Waar Italië al enigszins bekend is, zijn Kroatië en Slovenië voor mij geheel nieuwe landen. Nieuwe grenzen over, op ontdekking.








Op zoek naar ideeën, tips en inspiratie kom ik via Jolien uit op de site van Eliza was here. Eliza heeft inmiddels al vele plekken bezocht. En niet zomaar plekken. Ze zoekt de mooiste plekken op waar je de cultuur, natuur en schoonheid van het land kan zien, ervaren en proeven. "Waar iedereen rechtsaf slaat, slaat Eliza linksaf", een terechte quote als je rondneust op haar site en de prachtigste (bovenstaande) foto's en handigste tips tegenkomt. Zo ook Kroatië.

Een vakantie zelf is fijn, maar ook de vakantie voorbereiden vind ik geweldig. Ik ontvang binnenkort enkele malen het magazine Reizen en blader daarnaast travel boeken door, struin het internet af en verzamel de "must-see" en "to-do" van mensen die er al zijn geweest.

Ben je ooit in Kroatië of Slovenië geweest en heb je tips? Ik hoor ze graag, stuur een mailtje naar info@a-healthylife.nl

Bovenstaande foto's zijn van Kroatië - gemaakt door Eliza was here

Geen opmerkingen :

Een reactie posten