woensdag 11 juni 2014

Yoga challenge - Week III & IV

Gisteren ontving ik een mail van DoYouYoga.com met de vraag: "Want more yoga, Annemieke?" Oeps, zijn de 30dagen van de challenge al om?

Laat ik eerlijk zijn, ik heb de afgelopen week geen enkele les gevolgd. Nu deed ik dat voorgaande weken ook niet elke dag, maar toen zat er wel regelmaat in. Als ik een rustdag had, haalde ik de schade de dag erop weer in door twee yoga lessen achter elkaar te volgen. Maar als ik kijk naar afgelopen week, heb ik geen enkele les gevolgd. De reden? Ik ben gewoon slecht in (30days) challenges, denk ik. Maar dat neemt niet weg dat ik niet meer aan yoga doe. Integendeel. 

Benieuwd wat de #30yogadays challenge me heeft opgeleverd en benieuwd what's next? Lees mee. 

Op verschillende blogs zag ik regelmatig yoga voorbij komen. Veel waren enthousiast en dat maakte mij nieuwsgierig. Ik kocht een yoga matje, maar heb nooit de stap gezet om het echt te proberen. Het kwam er gewoon niet van. Tot een aantal weken geleden. De blogpost van Lin over de #30yogadays challenge maakte me enthousiast en ik begon. Gewoon thuis, op een tijd die mij uit kwam. 's Ochtends vroeg of 's avonds voor het slapen gaan, ik vond altijd wel een moment. 

Dit hield ik ruim een week vol, maar al snel sloeg ik een dag over. En nog een. En nog een. Eerst haalde ik de voorgaande dagen nog wel eens in, maar de afgelopen week is ook dat er een beetje bij ingeschoten. Het matje ging niet mee naar Parijs en ook thuis kwam de regelmaat er niet in. 

Het feit dat de challenge min of meer aan me voorbij is gegaan, wil niet zeggen dat ik stop. De lessen die ik nog niet heb gevolgd, ga ik komende week in halen. Gisteren ochtend pakte ik mijn matje, rolde deze uit op het balkon en volgde een yoga les in de warme zon (home-made bikram yoga?). Niet omdat het moest, maar omdat ik heb gemerkt dat yoga een hele fijne uitlaatklep kan zijn. Elke les duurt 15 a 20min. Plak er twee aan elkaar en je bent ruim een half uur zoet & zen. 

Yoga geeft je lichaam een bepaalde rust. Je focust je op je lichaam, je concentreert je en je leert je eigen krachten kennen en vergroten. Iets wat ten tijde van een scriptie schrijven geen overbodige luxe is. Donderdag staat er een proefles bij een yoga studio hier in de buurt op de planning. Ik ben benieuwd.

Hoe is de #30yogadays challenge bij jullie gegaan? 

6 opmerkingen :

  1. Mooie foto's! En hoewel ik hou van yoga (en andere sporten) zijn die challenges het ook niet voor mij. Veel plezier met je eerste les bij een studio!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Ik sport idd liever zelf ipv te "moeten" vanwege een 30days challenge.

      Verwijderen
  2. Wat awesome dat je de crowpose kan. Zo heet hij toch? Heel erg stoer! En yoga is inderdaad erg lekker, ik heb een paar keer meegedaan bij de Yogaschool in Leeuwarden. Was onwijs ontspannend en fijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, de crowpose. Oefening baart kunst, zeggen ze wel. ;-)

      Verwijderen
  3. Gave foto's en goede reminder, ik doe ook al 7 dagen geen 30 days challenge meer. Hup!

    BeantwoordenVerwijderen