donderdag 3 juli 2014

1/2 #2014 - Goede voornemens


Hoe staat het met jouw goede voornemens die je begin dit jaar hebt gesteld? Denk je er nog wel eens aan terug? Vaak zijn goede voornemens halverwege het jaar niet meer echt actueel en daarom is het goed om nog eens terug te kijken en tegelijkertijd vooruit te blikken naar de toekomst. Hoe is het de afgelopen maanden gegaan en wat wil je nog bereiken in 2014? Bij deze mijn goede voornemens voor het komend halfjaar. Want ja, we zitten alweer op de helft van 2014!

Kennis over wijnen vergroten
Enkele maanden geleden volgde ik een WSET introductiecursus wat mijn interesse voor wijn (nog meer) heeft aangewakkerd. Ik zou graag nog eens de WSET Level 1 cursus volgen, maar ik geef op dit moment nog even prioriteit aan het afronden van mijn studie. Alles op zijn tijd. Om de "honger" wat betreft het meer leren over wijnen een beetje stillen hebben mijn vriend en ik een paar weken geleden de wijnvoorraad in huis weer aangevuld en liggen er verschillende mooie wijnen te wachten om geproefd te worden. Jezelf op deze manier verdiepen in wijn is ook zo vervelend nog niet.

Citytrip in het najaar
Met nog een vakantie op de planning droom ook alweer weg naar een korte citytrip in het najaar. Mijn travel wish-list voelt oneindig en het liefst ga ik er elke week op uit. Maar helaas is de realiteit iets anders, al neemt dat niet weg dat dromen niet waargemaakt kunnen worden. Ik weet nog niet precies waar ik naar toe wil, maar dat ik in het najaar het liefst nog (minimaal een) citytripje plan is zeker. Misschien Berlijn?

Boeken lezen
Enkele weken terug heb ik weer ontdekt hoe fijn het is om je mee te laten nemen door een boek. Klinkt misschien gek, maar ik lees vrijwel nooit een boek. Verder dan de krant en een tijdschrift kom ik niet, maar daar wil ik verandering in brengen. Toen ik mijn concept-versie van  mijn scriptie inleverde voelde het alsof ik even tijd over had. Ik besloot het boek "Toen ik je zag" van Isa Hoes over haar leven met Antonie Kamerling te kopen en verdween met boek en een home-made chocolade-noten balletjes (té lekker!) op de bank. Ik besefte me dat het lezen van een boek pure ontspanning kan zijn en besloot direct weer een nieuw boek te kopen. Om nog maar over mijn boekenlijstje om mee te nemen op de vakantie te zwijgen.

I will & I can
Dit keer geen I will & I can op sportgebied. Mijn afstuderen komt steeds iets dichterbij, dus veel motiverende energie gaat op aan mijn studie. De deadline van mijn scriptie nadert, de puntjes staan bijna op de spreekwoordelijke I. Als mijn scriptie achter de rug is, gaat de focus nog op twee vakken. Aan de ene kant een must om af te studeren en aan de andere kant een enthousiasme vanuit mezelf om met iets extra's af te studeren. Soms vraag ik me wel eens af waarom ik het mezelf zo moeilijk maak. Maar aan de andere kant ken ik mezelf ook niet anders. Ook hier zoek ik mijn grenzen in op and I will & I can do it.

Minder koffie
Ik ben dol op koffie. Het liefst met opgeklopte melk of zelfs soms met zelf geklopte slagroom, mijn guilty pleasure. 's Ochtends bij het ontbijt, 's middags tijdens het studeren, of 's avonds met een kop koffie op de bank. Love it. Nu is dit natuurlijk geen probleem, maar om nu te zeggen dat het gezond is? Nee, niet bepaald en zeker niet als je daarnaast niet voldoende water erbij drinkt. Daarom wil ik iets vaker kiezen voor een kop thee. Op de planning staat binnenkort een bezoekje aan de TeaBar waar je meer dan 100 soorten unieke (verse) theesoorten kunt vinden. Ik noem: fruity, flowery, sweet, minty, citrus & herbal tea en dan heb ik ze nog geen eens allemaal. Ik stel me een heerlijke smaak voor, maar bovenal ook een heerlijke geur waar je halve woonkamer naar gaat ruiken. Nog even en ik wil geen kop koffie meer aanraken thuis.

Horizon
Vorige keer gaf ik mijn toekomst ook de naam "horizon" en dat wil ik nu weer doen. Je toekomst kun je voor een deel uitstippelen, maar lang niet alles wat je bedenkt, komt uit. Sterker nog, het leven zit vol verrassingen. Ik heb verschillende ideeën, noem het plannen of ambities waar ik over nadenk. In hoeverre deze ideeën werkelijkheid gaan worden en hoe concreet ik mijn plannen kan maken weet ik nog niet, maar door er veel mee bezig te zijn, lijkt het steeds realistischer te worden. Ik merk dat ik het geweldig vind om er mee bezig te zijn. Nadenken over de toekomst, dromen realistisch(er) maken, je bewust worden van de stappen die je zelf kunt zetten om je ambities na te streven. Op naar hopelijk een mooi tweede 1/2 jaar #2014!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten