dinsdag 1 juli 2014

Juni #2014


Wauw, het is juli, op de helft van 2014 alweer. Nog zes van zulke mooie maanden en het jaar zit er alweer op. Ik bekeek mijn maandoverzichten eens terug en wat heeft 2014 me al veel moois gebracht. Tijd om deze maandoverzichten reeks aan te vullen. Hierbij een terugblik naar juni #2014 om te kijken welke fijne, bijzondere momenten ik allemaal meemaakte.

De maand juni begon meer dan goed, en dat is nog zacht uitgedrukt. Overdag liep ik met vriendinnen de Ladiesrun. Een leuk evenement, en wat ben ik trots op mijn vriendinnen die allemaal de 10km uitliepen. Lees er hier alles over. Het was een heerlijke dag en werd nog beter. Op het terras waar we nog aan het nagenieten waren van onze prestatie kreeg ik een telefoontje: ik was tante geworden van een kerngezond neefje. Wauw! 1 juni, lieve Floris, welkom op de wereld.

Een paar dagen later stapten mijn vriend en ik in de auto op weg naar Parijs. Wat een aantal maanden geleden nog een goed voornemen was, werd nu werkelijkheid. Hardlopen, rondstruinen, lachen, kletsen, fantaseren, dromen, het kan allemaal in Parijs. Ja, we hebben er drie heerlijke dagen samen gehad.

Helaas kwam ik wel ziek thuis en dat betekende dat ik We Own The Night aan me voorbij moest laten gaan. Ik genoot van de vele verhalen en foto's van alle bloggers die wel aan de start verschenen, maar baalde hierdoor nog meer dat ik het moest missen. Volgend jaar in de herkansing dan maar.

Ik nam voor het eerst deel aan yoga class. Ik mei maakte ik zelf kennis met yoga en merkte dat het een hele fijne afwisseling is naast hardlopen. Ik had er al veel over gelezen, maar ontdekte het nu zelf en was direct enthousiast. Ik wilde graag eens kijken hoe groepslessen yoga zouden zijn, dus nam ik deel aan een les Yin Yoga. Dat is wel een andere vorm van yoga dan ik gewend ben, maar het beviel me goed. Lees hier meer over mijn ervaring.  Na mijn vakantie wil ik ook andere vormen van yoga uitproberen. Van power yoga tot hatha yoga, stay tuned.

Het WK is van start gegaan en hoe! Ik keek de eerste wedstrijd tegen Spanje met vriendinnen. We begonnen vrijdagmiddag met Aperol Spritz (het perfecte oranje drankje) en eindigden met goudgele/oranje biertjes in de stad. Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat het feestje meer dan mooi was. Wat een wedstrijd, wat een avond!

Op 21 juni stond de Amsterdam Ekiden in de agenda. Ik zou hier aan deelnemen samen met het Losse Veter vrouwen team, waarvoor ik geselecteerd was. Helaas kregen wij enkele weken voor de Ekiden te horen dat deze wedstrijd afgelast werd. Een teleurstelling tot gevolg. Samen met Losse Veter, de organisator achter het team en onze sponsor CEP Sportswear hebben ze gekeken naar een alternatief waar we als team aan deel kunnen nemen. En dat alternatief is bekend: de Bruggenloop in Rotterdam. Ik kan niet wachten tot het zover is, want onze promotie van een film en foto's van onze fotoshoot liegen er niet om.

Vorige week nam ik deel aan een Meet Up van Ambitieuze Meisjes. Dit is een netwerk voor jonge, ambitieuze vrouwen, die succesvol gelukkig in het leven willen staan. Het doel van deze avond is op een gezellige manier netwerken en inspiratie op doen m.b.t. je eigen carrière. Ook wordt er tijdens een Meet Up een zogehete Grand Dame uitgenodigd om te vertellen over haar succesverhaal. Lees hier meer over deze inspirerende avond.

De maand sloot ik af met een heerlijk weekend. De tijdbesteding overdag was iets minder, aangezien ik zaterdags mocht werken en zondags aan de studie moest, maar beide avonden hadden een goede invulling. Het weekend stond in het teken van vriendinnen. Zaterdagavond lekker uiteten en zondag met zijn allen de kroeg in om NL naar de kwart finale toe te juichen. Om vervolgens nog een klein feestje te vieren na afloop van de wedstrijd, want ongekend: wat een spanning!

Op naar juli, de puntjes op de I m.b.t. mijn scriptie, de vakantie naar Kroatië en Slovenië die dichterbij komt en qua WK misschien wel een herhaling van vier jaar geleden? Ik ben benieuwd. Kom maar door juli #2014, I'm looking forward. 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten