donderdag 13 maart 2014

16.00u: Snacktime


Het zinnetje "16.00u, tijd voor ..." komt je vast niet onbekend voor. En het klopt! Rond deze tijd dwalen mijn gedachten vaak af naar eten. De lunch is alweer even geleden en het is nog te vroeg om al te beginnen aan het avondeten. 16.00u? Tijd voor ... iets lekker! 

Ik heb vijf gezonde snacks voor je op een rijtje gezet. Van recepten tot aan simpele ideeën voor een lekkere 16.00u snack. 



Het recept voor deze noten-incabessen balletjes heb ik al eens eerder op A - Healthy Life.nl gedeeld, klik hier. Je kunt de balletjes de dag ervoor al klaar maken en makkelijk meenemen naar je werk. Schil om 16.00u een appel. Snijd deze in stukjes, zet een kop (groene) thee; Et voila!


Om 16.00u heb ik niet alleen zin om iets te eten, vaak heb ik ook zin in iets ongezonds. Denk aan een paar stukjes chocola of een bakje chips. Deze chocolade-noten balletjes voorziet in de behoefte aan chocola, maar is wel gezond. En ook voor deze snack geldt, maak ze van te voren klaar, neem ze mee, snijd een paar stukjes banaan, strooi er nog wat geraspte kokos overheen en je lekkere trek is de komende uren weer even verdwenen. En een fijne bijkomstigheid: deze snack geeft veel energie. Zo kun je je laatste uurtjes op het werk nog weer even productief aan de slag. Klik hier voor het recept.




Deze snack is misschien iets moeilijker op het werk te realiseren, maar wel een goede voor thuis. Maak wat rijstepap (zelf gemaakte heeft de voorkeur, want dit is gezonder én veel lekkerder) en doe deze in een glas. Snijd vervolgens een kiwi in stukjes, en leg deze op de rijstepap. Nog wat bosbessen en aardbeien toevoegen; Et voila! Je kunt hier natuurlijk ook je eigen creatie van maken met magere kwark, Griekse yoghurt en/of ander fruit, wees creatief.



Simpel, maar heel lekker. Snijd een paar verse aardbeien in stukjes, snijd een kiwi in stukjes, strooi er wat walnoten overheen en je hebt een gezonde, lekkere snack.



Heb je geen tijd om een snack te maken, maar wil je ook niet naar een Bounty of Snickers grijpen? Gewoon een schaaltje met fruit is ook lekker. Mijn favoriet; verse aardbeien en druiven! 

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen