dinsdag 11 maart 2014

Mijn trainingsweek


Nog vijf trainingsweken tot de marathon! Na de 30km van afgelopen zaterdag krijg ik het idee dat het al bijna zover is, maar er wachten nog twee zware trainingsweken. You are going to want to give up? No, I don't!

Deze week staat in het teken van herstellen. Herstellen, in de zin van geen hele lange duurloop a 25+km. Want echt herstellen zit er met een kilometer totaal van 52km niet in. De ena laatste zware trainingsweek...

Na de 30km van afgelopen zaterdag, heb ik vandaag de eerste kilometers weer gemaakt. En dat voelde goed. Mijn benen voelden nog wel wat moe, maar ik liep heel rustig 12km en dat ging prima. Ondanks dat in mijn trainingsschema staat dat ik 12km in een interval (met versnellingen) kon doen, heb ik er voor gekozen heel rustig te blijven lopen. Mijn benen voelden nog wat moe, dus ik wilde ze niet extra belasten. Ik had denk ik wel kunnen versnellen, maar ik ben erg bang dat ik nog een pijntje ga krijgen voor de marathon en als er iets is wat ik niet wil, is dat het wel. Ik doe het dus rustig aan, maar ik maak wel de trainingskilometer's, zoals ze zijn aangegeven. 

Mijn trainingsweek ziet er zo uit: 
  • 12km totaal: 2km inlopen, 1km iets versnellen, 1km weer iets versnellen, 8x 400m, p = 8x 200m dribbelen, uitlopen
  • 18km totaal: 2km inlopen, 5km rustig tempo, 4km iets versnellen, 3km weer iets versnellen, 2km rustig tempo, 2km uitlopen
  • Lange duurloop: 22km totaal
    • Totaal: 52km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding op de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen