vrijdag 7 maart 2014

A - Healthy Life.nl - Waarom eigenlijk?


Ken je dat gevoel dat je vol inspiratie zit, maar tegelijkertijd ook weer inspiratieloos bent? Laatst werkte ik 's ochtends heel productief aan mijn scriptie en dat betekende dat ik 's middags een paar vrije uurtjes aan A - Healthy Life.nl kon besteden. Aan nieuwe ideeën geen gebrek, maar op de een of andere manier wist ik niet waar ik moest beginnen. Conclusie, verder dan mijn ideeën in steekwoorden op papier zetten, kwam ik niet.

Ik keek die middag naar buiten, zag dat de zon scheen en maakte het plan om 12km te gaan hardlopen. Frustratie eruit en nieuwe inspiratie erin, en dit keer wel inspiratie die ik in woorden wist op te schrijven. Ik bedacht me dat ik nog nooit heb opgeschreven waarom ik ben begonnen met A - Healthy Life.nl. Dus ik kwam thuis, sprong onder de douche, zette een kop thee en dook achter mijn laptop en begon te typen. A - Healthy Life.nl vanaf het begin.

Afgelopen zomer ontstond het idee. Of misschien al wel eerder. Een blog is een website met een persoonlijk tintje. Een bijzondere interesse of beter gezegd, een persoonlijke eigenschap, een talent die je graag wilt delen. Ik volgde al een tijdje verschillende blogs, van travelblogs, tot aan lifestyle blogs, en van styleguide blogs, tot aan foodblogs. Sommige blogs bezoek ik bijna dagelijks en sommige blogs bekijk ik eens in de zoveel tijd. Noem het een tijdschrift op internet, die je zelf mag samenstellen met artikelen die je wilt lezen. Al deze blogs inspireerde mij om ook mijn eigen blog te maken. En zo ontstond het idee voor A - Healthy Life.nl. Een healthy lifestyle blog, waarop ik wil delen dat gezond leven heel eenvoudig kan zijn.

Nu ben ik alleen niet de enige met dit idee. Er zijn meer blogs over Health, dus wat heeft A - Healthy Life.nl eigenlijk bij te dragen aan alle andere blogs die er al bestaan? 

Laat ik eerlijk zijn, ik denk weinig. Natuurlijk hoop ik dat mijn artikelen gelezen worden. Dat mensen mijn artikelen leuk en inspirerend vinden. Maar of mijn artikelen echt iets bijdragen? Nee, ik denk het niet. Dat neemt niet weg dat ik wel steeds meer reacties krijg op A - Healthy Life.nl, van zowel bekenden, als onbekenden. En met name die tweede geven mij heel veel energie. Onbekenden die de tijd nemen om mijn artikelen te lezen en onbekenden die mij laten weten dat ze een recept hebben uitgeprobeerd. Wauw! Klopt mijn idee dan wel dat A - Healthy Life.nl niet heel veel bijdraagt aan alle andere blogs?

Ik heb er (nog) geen antwoord op en het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ik zou liegen als ik niet zou kijken naar de bezoekersaantallen, maar bloggen is meer dan alleen je statistieken.

Bloggen doe ik ook met name voor mijzelf. Bloggen is een manier van zelfreflectie, althans voor mij. Ik denk na over wat ik wil schrijven en probeer vervolgens de woorden op papier te zetten. Maar zoals ik al zei, dat is niet altijd even makkelijk. Soms is het zoeken naar woorden om uit te leggen wat ik precies bedoel en dat maakt dat ik soms uren kan nadenken (maar ik noem het liever fantaseren) over een nieuwe blog. En dat maakt bloggen zo leuk! Ik denk na over mezelf, ik denk na over wat ik wil, over waar ik heen wil en ik probeer ondertussen de lekkerste recepten uit om ook hier te kunnen delen. Heerlijk vind ik het, het geeft heel veel!

Gezond en gelukkig leven, dat is waar het om draait. En A - Healthy Life.nl draagt daar haar steentje aan bij. Althans bij mij, en ik hoop ook bij jou.


Geen opmerkingen :

Een reactie posten