donderdag 27 maart 2014

Mijn trainingsweek


Afgelopen zondag sloot ik met de lang(st)e duurloop van 35km mijn trainingsschema voor de marathon voor mijn gevoel af, maar niets is minder waar. Het duurt nog ruim twee weken voor de marathon en elke week kent nog drie trainingen. Het enige verschil met voorgaande weken is het kilometer-totaal, deze mag (flink) naar beneden.

Ik ben goed hersteld van de 35km, maar dat kan ook haast niet anders. Ik liep zowel maandag, dinsdag als woensdag niet. Ik hoor mezelf de reden "geen tijd" zeggen, maar dat is natuurlijk onzin. Ik had wel een gaatje kunnen creëren, maar het kwam er niet van en ik vind het ook niet erg. Rust is ook belangrijk.

Vandaag staat er wel weer een training op de planning. En niet zomaar een training, ik ga mijn nieuwe schoenen inlopen. Mijn oude hardloopschoenen, waar ik inmiddels al meer van 1000km(!) op heb gelopen, zijn aan vervanging toe. Niet dat ze niet meer fijn lopen, maar als ik nu alle trainingen op mijn nieuwe schoenen loop, kan/mag ik de marathon erop gaan lopen. En wat is er fijner om met nieuwe schoenen (wel ingelopen natuurlijk) aan de start te verschijnen? Wellicht maakt het het lopen van de marathon iets comfortabeler. Maar, over mijn nieuwe schoenen later meer.

Eerst mijn trainingsschema voor komende week (vanwege drie dagen rust is vier trainingen deze week niet haalbaar):
  • 10km: 2,5km inlopen, 10x 200m, p = 200m dribbelen, 3,5km uitlopen
  • 11km: 2km inlopen, 2km rustig lopen, 3km iets versnellen, 2km rustig lopen, 2km uitlopen
  • Duurloop: 18km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding op de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen