zondag 16 februari 2014

Mijn trainingsweek


48 - 10 - 26 - 12 = 0km. Ik heb mijn plicht weer vervuld voor afgelopen week! Maar dat betekent nog niet dat ik er ben. Nog 8 weken tot de marathon! Een terugblik naar afgelopen week en mijn trainingsweek voor komende week; 51 trainingskilometers in totaal.

Ik deed maandag een interval training van 10km. Geen bijzondere training, al was het wel weer voor het eerst dat ik 's avonds in het donker trainde. Normaal gesproken loop ik overdag, maar ik had maandag overdag een cursus. Een rustige en tegelijkertijd drukke dag in een en dan is er niets fijner dan 's avonds even je hoofd leeg te maken tijdens een training.

Donderdag was ik vrij. 's Ochtends besteedde ik wat tijd aan de studie en 's middags ging ik 26km hardlopen. Je leest er hier alles over. Afgelopen weekend moest ik even een plekje vinden in mijn agenda. Zaterdag wilde ik aan de studie besteden, maar zondag moest ik werken. Dat zijn van die momenten dat het even passen en meten is in mijn agenda. Het werd zaterdag aan het eind van de middag, zodat ik vandaag na het werk lui, voldaan met de beentjes de bank op kon. Genieten van de Olympische Spelen!

Morgen begint weer een nieuwe week, met drie nieuwe trainingen.
Mijn trainingsweek:
  • 11km totaal: 2km inlopen, vervolgens een piramideloop 1 - p - 3 - p - 5 - p - 7 - p - 9 - p - 7 - p - 5 - p - 3 - p -1 - p (p = 1 a 2 minuten wandelen/dribbelen), 1 a 2km uitlopen
  • 14km totaal: 2km inlopen, 5x 200m (tempo), p = 200m dribbelen, 3x 2km (tempo), p = 500m dribbelen, 2,5km uitlopen
  • Lange duurloop: 26km
    • Totaal: 51km
Blijf op de hoogte van mijn voorbereiding op de Marathon van Rotterdam en volg mij via Twitter (@healthylifenl)

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen