donderdag 14 november 2013

Run: 105min. Again!


Deze week stond er weer een lange duurloop van 1uur en 45min. op de planning. Vorige week liep ik, zonder mijn vriendje Garmin, maar met de Nike Running-app. Ik schatte mijn totale afstand op zo'n 17km. Deze week liet mijn Garmin mij niet in de steek en dat betekende dat ik mijn exacte afstand kon meten: 17.8km! De eerste mijlpaal a la "Marathon half way point" komt in zicht.

Ik had mijn wekker op tijd gezet om een bodempje te leggen. Ik at magere kwark, met cruesli, noten en wat lijnzaad. Cruesli is niet bepaald gezond door de vele suikers, maar ik vind het een fijn ontbijt voor een lange duurloop waarin je de nodige calorieën nodig hebt/verbrand. Vervolgens een uurtje wachten en gaan!



Het is wel duidelijk dat ik mijn trainingen niet plan aan de hand van het weerbericht. Want zowel dinsdag, als vandaag liep ik onder een grijze massa van wolken waar met enige regelmaat een bui uit kwam. En dat terwijl ik gisteren onder een strak blauwe lucht naar mijn werk reed... Ag ja, om te kunnen hardlopen hoef je geen goed weer te hebben.

Mijn Run ga ik niet in detail beschrijven. Niet dat ik er geen zin in heb, het lukt me gewoon niet. En de reden daarvoor is dat het zo goed ging, dat de minuten voorbij vlogen. Om de kilometer laat mijn Garmin mij weten dat ik weer een kilometer verder was en ik stond telkens verstelt. De eerste paar keer wist ik bij elk piepje, hoeveel km's ik erop had zitten. Maar op een gegeven moment was ik de tel kwijt en liep ik gewoon rustig door. Wat mij betreft echt de beste tip! Kijk niet continu op je horloge hoelang je al bezig bent. Loop, geniet, loop, geniet en voor je het weet ben je weer thuis. 

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik mijn benen totaal niet voelde. Na het 10km-punt voelde ik langzaam aan de vermoeidheid in mijn benen opkomen. Maar voor het eerst "genoot" ik ervan! Het gevoel van vermoeidheid is het resultaat van inspanning. En inderdaad, ik spande me in om 17.8km te lopen en ik kan je zeggen: dat voelt goed!

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen