zondag 10 november 2013

Trainingsweek

Gisteren liep ik voor de derde keer deze week en dat betekend dat ik mijn trainingsmissie weer heb volbracht. Vooruit kijkend naar aankomende week, staat er weer een piramideloop, een korte en een lange duurloop op de planning. Voor de lange duurloop moet ik wederom 105min. lopen. Ik kan/mag de tijd/duur misschien wel weer iets opbouwen, maar ik wil het rustig aan doen. Als ik komende week nog weer 105min. loop, kan ik de week erop naar de 120min. De Halve Marathon afstand komt dan aardig dichtbij, en vanaf dan gaat mijn echte trainingsschema voor de Marathon van start!

Mijn trainingsschema voor deze week:

  • Piramideloop 1 - 3 - 5 - 7 - 9 - 7 - 5 - 3 - 1 (met telkens een pauze van 2min. wandelen)
  • Duurloop 45min. 
  • Duurloop 105min. 
Dit schema is opgesteld door mijn moeder die een ervaren hardlooptrainster is en die zelf ook meerdere marathons heeft gelopen. Het schema is (nu nog) gebaseerd op een training/voorbereiding op de Halve Marathon. 

Train je mee voor de Halve Marathon, of verschijn je samen met mij aan de start van de Marathon?

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen