maandag 18 november 2013

Trainingsweek

Het is maandag en dat betekend dat de nieuwe week alweer is aangebroken. Time flies. Tijd voor een nieuw trainingsweek-schema. Afgelopen week liep ik mijn tweede lange duurloop van 105min. Ik tikte een afstand aan van bijna 18km en dat geeft vertrouwen. Steeds iets dichterbij die 21km, die ik in December wil lopen, aangezien dan ook mijn echte Marathon trainingsschema van start gaat.

Ik riep vorige week leuk dat ik na nog een keer 105min. wel door kan naar een lange duurloop 120min., maar dat is toch iets te enthousiast. Tijd voor een rustigere, "herstel" week. Ook wel eens lekker!

Mijn trainingsschema voor deze week:
  • Piramideloop 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 (p = 1min. wandelen
  • Duurloop 45min.
  • Duurloop 90min. 
Dit schema is opgesteld door mijn moeder die een ervaren hardlooptrainster is en die zelf ook meerdere Marathons heeft gelopen. Het schema is (nu nog) gebaseerd op een training/voorbereiding op de Halve Marathon. 

Train je mee voor een Halve Marathon of verschijn je samen met mij aan de start van de Marathon van Rotterdam?

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen