zaterdag 28 december 2013

My Healthy Year - My blog




"Happiness does not result from what we get, but what we give." - Ben Carson

Het einde van het jaar komt steeds iets dichterbij. Er komen weer verschillende jaaroverzichten voorbij. Welke bijzondere gebeurtenissen hebben plaatsgevonden in 2013? En daarnaast wordt er vooruit gekeken naar 2014. Wat gaat het nieuwe jaar ons brengen?

Terugkijkend, wat heb ik allemaal in 2013 mogen meemaken, mogen doen en kunnen bereiken? En tegelijkertijd stel ik mijzelf de vraag: wat wens ik voor 2014?

Sport 
Aan het begin van 2013 ging ik serieus in training voor de Halve Marathon. Na een 10km liep ik al snel een 15km, om vervolgens door te trainen tot die 18km. En, het trainen werd beloond! Ik liep mijn eerste Halve Marathon in 1.53; trots!

Daarna ging het hardlopen een beetje bergafwaarts. Een trainingsschema was verleden tijd en daardoor liep ik onregelmatiger, wat resulteerde in een blessure. Om het hardlopen dan maar even te ontwijken begon ik met spinnen, wat al snel een nieuwe hobby werd. Heerlijk om een uurtje keihard te fietsen en vervolgens in de sportschool wat aan krachttraining te doen. Zeker voor in de winter een fijne back-up. Maar aangezien de winterse kou  langzaam weer plaats maakte voor zomerse temperaturen, begon het hardlopen weer te kriebelen. Alleen hoe kom ik van die blessure af? Een bezoekje aan de fysio en nieuwe hardloopschoenen bleek gelukkig voldoende. Het spinnen in de sportschool ruilde ik in voor uurtjes op mijn eigen racefiets en daarnaast pikte ik het hardlopen weer op. Al snel liep ik weer drie keer in de week; 5km, 10km, om vervolgens weer de halve marathon als doel te stellen. Halve? Wat zeg ik; Hele! Het plan in op in 2014 mijn eerste marathon te gaan lopen. Op 13 april staat in mijn agenda de Marathon van Rotterdam! Noteer je hem ook? Als is het maar om te komen aanmoedigen!

Health
Als ik terug kijk, ben ik afgelopen jaar (nog) bewuster geworden van gezonde voeding. Niet dat ik alleen maar gezond eet, maar gezonde sapjes en hapjes zijn geen onbekend terrein meer. Groente en fruit sapjes; I'm lovin it! Maar ook het creëren van gezonde ontbijtjes, lunch-ideeën, en het ontdekken van de gezonde wereld van "superfoods" is bijna een dagelijkse bezigheid geworden. Een bezigheid die me extra energie geeft, die ik vervolgens weer kwijt kan in mijn werk, studie, sport en A - Healthy Life.nl

Life
Als ik terug kijk, ziet mijn leventje er aan het begin van 2013 heel anders uit dan nu. In juni ben ik A - Healthy Life.nl gestart, en deze keuze heeft mij nu al veel opgeleverd, waar ik erg dankbaar voor ben.  
A - Healthy Life.nl is een blog over gezonde voeding, sport, maar ook over genieten en geluk. Ik geniet als ik anderen kan motiveren en enthousiasmeren tot een gezonde Lifestyle. Dat gezond leven belangrijk is, weet iedereen. En hoe je dit moet doen, weet ook iedereen. Maar het ook echt doen, nee.

"You must be the change you wish to see in the world." - Ghandi

Ik, stilzitten? Nee. Ik zie mezelf als bezig bijtje. Ik vlieg rond, haal overal "wat" vandaan, en drop tegelijkertijd op veel plekken mijn enthousiasme, mijn ideeën en mijn kennis en ervaring. A - Healthy Life.nl is daar een nieuwe mogelijkheid toe en ik krijg hier steeds meer enthousiasme voor en in terug. Het is soms nog wel even zoeken naar een combi met mijn werk, studie, training voor de Marathon en mijn sociale leventje. Maar als bezig bijtje, vind ik altijd wel een moment. Lukt het vandaag niet, dan vind ik op een ander moment wel ergens tijd.

Mijn ideeën van Health zijn geen goud waard, maar zijn voor sommigen wel een inspiratiebron en als ik dat hoor, ben ik trots. Trots op mezelf, op A - Healthy Life.nl, en bovenal op de persoon die bewust wordt van zijn Lifestyle. Want gezond zijn, op een manier die je veel geluks- en genietmomentjes bezorgd, is heel veel Health waard!

Op naar een nieuw, Healthy jaar, vol met dromen en doelen. 
Dromen en doelen die je geluksmomenten bezorgen, waar je elke dag weer van kan genieten!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten